Mentor

Akran Rehberi Bu projede akran rehberi, projenin hedef kitlesini oluşturan gruplarla “yaşantısal egzersiz” çalışmalarının planlanması ve yürütülmesinde aktif rol oynayan, grup-geri bildirimi sürecinde kolaylaştırıcı rol oynayan, bu süreci bir bireysel öğrenme sürecine dönüştüren gönüllü üniversite öğrencisidir. Akran rehberlerinin seçimi, toplulukta çalışma şart ve koşulları bu topluluğun uygulandığı üniversitelerin demografik yapılarına göre değişiklik arz edebilmektedir.

Süpervizör

Akran rehberi oluşumunun bütün faaliyetlerinin üst düzey yöneticiliğini yapan öğretim üyesi/görevlisidir. Gönüllü çalışan süpervizör’ün temel görevi, akran rehberlerini yetiştirmek ve bire-bir desteklemektir. Süpervizör aynı zamanda akran rehberlerinin yürüttüğü yaşantısal egzersiz çalışmalarının gözlemci ve değerlendirmecisidir.

Mentee

Akran Rehberi Adayı Mentee, kendi üniversitesinde akran rehberi olarak çalışmaya istekli ve gönüllü, bu görev ve sorumluluğun gereklerini yerine getirip projeye gereken zamanı ayırabilecek üniversite öğrencisidir.

Akran Rehberi adayında temelde aranan özellikler şunlardır:

  • gönüllülük
  • zaman yönetimi konusunda öz disiplin
  • öncelikli başka bir meşguliyet sahibi olmama
  • ciddi bir sağlık problemi olmaması
  • akademik başarı sorunu olmaması

Yararlanıcılar

Akran rehberlerinin eşliğinde yaşantısal egzersizlere aktif katılan, süreçte deneyimledikleriyle ilgili bireysel geri bildirimde bulunup egzersizlerle temel yaşam becerilerimiz olan stratejik düşünme, karar verme, empati gösterme, etkin dinleme, kendini ifade etme, motive olabilme, ikna etme, inisiyatif alabilme, hedef koyma, farkllılıklara saygı gösterme, dayanıklı ve sabırlı olma becerilerini geliştirme konusunda istekli ve kararlı üniversite öğrencileridir. Bu kişiler, toplumda projeden uzun vadede yararlanacak ve fayda sağlayacak kesimdir.