“Merhaba, bizler Akran Rehberleriyiz (ku akran). ALIS 100 dersini alırken, oynadığımız oyunlarla hem kendimizi geliştirdiğimizi hem de çok eğlendiğimizi fark etmemizle başladı serüvenimiz. Dersi tamamladıktan sonra da hocamız Dr. Muhsine Itır ÖZGEN ve grubumuzla buluşup etkinliklerimizi grubumuzun dışına taşıdık, birçok akranımıza ulaştık. Şimdi okulumuzdan katılan diğer arkadaşlarımızla daha büyümüş, zenginleşmiş bir grubuz.”
Bu topluluğu bir araya getiren amacın akademik temelini, Koç Üniversitesi’nde 2010 yılında ilk kez verilen, yeni girişli öğrencilerin zorunlu olarak aldığı bir kredilik Akademik Başarı ve Hayat Becerileri (ALIS 100) dersi oluşturmaktadır. Bu ders, öğrencilerin hem üniversite hayatları boyunca daha başarılı ve verimli olmaları için onlara destek olmayı, hem de iş ve özel hayatlarında ihtiyaç duyabilecekleri temel yaşam becerilerini kazandırmayı amaçlayan öğrenci odaklı bir programdır. Yaşantısal egzersizlerle tasarlanmış derslerde hedef; öğrencilerin kendilerini tanımaları ve dış dünya ile etkin bir etkileşim içinde olarak kendi potansiyellerini hem üniversite boyunca, hem de özel hayatlarında azami ölçüde gerçekleştirmelerine destek olmak ve tüm bunları başarabilmek için ihtiyaç duyabilecekleri yaşam becerilerini (kendini tanıma, hedef koyma, zaman yönetimi, iletişim, ilişki yönetimi ve topluluk önünde kendini ifade edebilme, vb.) geliştirmelerine fırsat yaratmaktır.
ALIS dersinde kullanılan yaşantısal egzersizler süreç içerisinde çeşitlendirilmiştir. Bu süreçte, Koç Üniversitesi Öğrenme ve Öğretme Ofisinin de öğrencilerde yaşantısal öğrenme becerilerinin gelişimini arttırma amacıyla 2014 yılında Metalog eğitim araçlarının derslerde kullanımına yönelik başlattığı proje etkili olmuştur.  ALIS Dersinin misyonuyla oldukça uyumlu olan bu proje sayesinde çeşitli Metalog eğitim araçlarıyla ALIS dersinde kullanılan çalışmalar desteklenmiş ve güçlendirilmiştir. Metalog eğitim araçlarının yaşantısal öğrenme çalışmalarında olumlu sonuçlar ortaya çıkardığı tecrübe edilmiştir.
ALIS dersinin yaşantısal öğrenme modeliyle gençlerin yaşam becerilerini geliştirme misyonu, ku akran Akranında Duy projesinin ortaya çıkmasına imkan vermiştir. Dersi alan KU öğrencileri, ALIS dersinde edindikleri bilgi ve beceriyi ders sonrasında daha da geliştirmek amacıyla 2015 yılında gönüllü bir topluluk oluşturmuşlardır. Deneyimleyerek öğrenmeyi temel alan yaşantısal öğrenme yöntemiyle birlikte ve birbirlerinden öğrenerek temel yaşam becerilerini üniversite yıllarında içselleştirmenin, gelecekte daha duyarlı bir toplum yaratılmasında önemli olduğunu düşünen bu gönüllü topluluk, kendi edindikleri bilgi ve beceriyi pekiştirmek ve bu bilgi ve becerilerini diğer üniversitelerde okuyan akranlarıyla paylaşmayı hedeflemektedirler.
ku akran’ı oluşturan öğrenciler, akranlarıyla yaşantısal egzersizleri derslerde, dönem başı oryantasyon programlarında ve ders dışı etkinliklerde gerçekleştirmektedirler. ku akran etkinliklerinin en önemli özelliği, bütün egzersizlerin ku akran üyesi öğrenciler tarafından yürütülmesi ve tamamen akrandan akrana birlikte ve beraberinde öğrenmenin hedeflenmesidir. Bu etkinliklerde bir öğrenme aracıyla kısıtlı bir zamanda beraber bir işi tamamlayan gençler, bunu gerçek hayata simüle ederler, deneyimlerini paylaşırlar ve birbirlerinden duyarak öğrenirler.
ku akran’nın benzer gençlik topluluklarından en önemli farkı, gençler arasında yaşam becerileri konusunda sürdürülebilir bir öğrenme ağı oluşturmak ve toplumun uzun vadede bundan faydalanmasını sağlamaktır.